2016. december 15., csütörtök

A fa alá...#3


Nagyon felkészültünk az ünnepekre, ami azt jelenti a mi esetünkben, hogy meglehetősen  sok könyv várakozik még ránk olvasásra és karácsony előtt már nem fogunk tudni mindegyikről írni. Megmutatjuk nektek őket, ha esetleg még kerestek a fa alá ajándékokat, vagy döntés előtt álltok, hogy ti magatok mit kérjetek.




Mai könyvajánlatunk:

Mark Frost: Twin Peaks titkos története
Nagyon kíváncsi vagyok a könyvre, ugyanis egyszer végignéztem a Twin Peaks sorozatot, amikor a tévében adták, és pár éve ismét, amikor Zsófi és Bence felfedezte magának. Nagyon tetszett nekik, jól szórakoztak a retro dolgokon, a ruhákon, a frizurákon, de alapvetően kedvenc lett náluk. Így a könyvet nem csak én tervezem elolvasni, hanem a családban nagyjából mindenki.


Virág Emília: Boszorkányszelídítő
Ez a könyv Zsófira vár most, mert nekem még az első részt is el kell olvasnom. Bátran vágok bele, mert Apa és Zsófi nagyon szerették, és viccesen kérdezgetik, amikor cukkolni akarnak: "Te még nem olvastad a Sárkánycsalogatót???!!" Ez a cukkolás Apától ered, mert amikor eszébe jut egy régi, klasszikus film a mi 20-30 éves korunkból, és megkérdezi a "gyerekeket", hogy látták-e, ők pedig éppen nagykorúvá válva rázzák a fejüket, hogy nem, akkor Apa erősen eltúlozva megkérdezi tőlük, pl. hogy " Ti még nem láttátok a Twin Peaks-et??!!", mintha a világ legtermészetesebb dolga lenne, hogy azt már látniuk kellett volna. Na így szokták tőlem kérdezni, hogy én még nem olvastam a Sárkánycsalogatót. De hamarosan azt is, és ezt, a Boszorkányszelídítőt is sorra kerítem.


Hartay Csaba: Holtág
Nagyon jó értékeléseket olvastam róla a molyon. Egy kisfiú szemszögéből elmesélt történet, egy mai, vidéki család története, nagypapa és unoka kapcsolata, szívszorító és megrázó könyv.

Paulo Coelho: A kém
Erre a könyvre pedig azért vagyok kíváncsi, mert a kapcsolatom Paulo Coelho-val nagyon érdekesen alakult.  Az alkimistát már nagyon régen olvastam, akkor nem igazán fogott meg, nem lett kedvenc, de azért  végigolvastam. Ezután a Veronika meg akar halni könyvét olvastam, az akkor valamiért nagyon megragadott, nagy hatással volt rám.  Még egy-két könyvét elolvastam és azóta soha többé. A megszokottól eltérő témában, nem vallás, nem misztikum még adok neki esélyt, úgy érzem ez teljesen más, mint az eddig megszokott Coelho könyvek.


Rubin Eszter: Barhesz
A ​​barhesz a zsidó konyha péksüteménye, kelt fonott kalács. Szombatra hosszúkás, az őszi nagyünnepekre kerek formában sütik. Ebben a tipikusan huszadik századi magyar történetben úgy fonódik össze a Kohav és a Stier család sorsa az időben, akár a barhesz fonatai. Mákkal bőven megszórva.
Élettörténet, kulináris egybefonódással mindig is érdekelt, nagyon szívesen olvasom az ilyesmit, a Barhesz ezt ígéri.


Makai Rita: Határtalan szerelem Párizsban
Mindig is nagyon érdekelt, amikor egy hazánkfia külföldön próbál szerencsét. Milyen nehézségekkel kell megküzdeni, milyen kultúrális különbségekből adódó problémái vannak, és legfőképpen arra is kíváncsi vagyok, hogy a nyelvtudást mennyire lehet jól elsajátítani, gondolkodik-e, álmodik-e egy magyar anyanyelvű ember az adott ország nyelvén. Szerelemről is szól a könyv, szóval minden adott egy jó kis olvasáshoz.


Karácsonyról álmodók
Novellaválogatás az ünnepről, az ünnep közeledtéről, érzések, gondolatok, karácsonyesték. 12 történetet találunk ebben a szép könyvben, nosztalgikus, régi történeteket és maiakat is.
Olyan szerzőktől, mint Gárdonyi Géza, Benedek Elek, Jókai Mór, Krúdy Gyula, Grecsó Krisztián, Lackfi János és még többen.
Már elolvastam ezt a szép válogatást, az értékelés folyamatban van a könyvről, de azt gondolom, hogy karácsony előtt és karácsonykor mindig jó egy-egy ilyen könyvet elolvasni, ami segít ráhangolódni az ünnepekre, nosztalgiázni. Ajándéknak is jó választás.


Kimberley Freeman: Parázs-sziget
Ha egy mozgalmas, izgalmas, érdekfeszítő regényt szeretnél ajándékozni egy hölgyismerősödnek ez a könyv tökéletes választás. A könyvről írt értékelésért KATT IDE!

Ajánlónk végére értünk, az Athenaeum Kiadó könyveit gyűjtöttük össze mai válogatásunkban.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése