2016. december 14., szerda

A fa alá...#2


Nagyon felkészültünk az ünnepekre, ami azt jelenti a mi esetünkben, hogy meglehetősen  sok könyv várakozik még ránk olvasásra és karácsony előtt már nem fogunk tudni mindegyikről írni. Megmutatjuk nektek őket, ha esetleg még kerestek a fa alá ajándékokat, vagy döntés előtt álltok, hogy ti magatok mit kérjetek.



A mai ajánlatunk:


Elizabeth Perkins (szerk.): Ajándékba adlak
Az Ajándékba adlak néhol torokszorító, máshol humoros történetei hagyományos ünnepeket örökítenek meg, de korántsem hagyományos szereplőkkel és helyzetekkel.
Rainbow Rowell, Gayle Forman, Stephanie Perkins, David Levithan és a többiek neve garancia arra, hogy egy nagyon egyedülálló kötetet olvashatunk.

Erre a könyvre mindketten nagyon kíváncsiak vagyunk, mert a sok jó író neve sok jóval kecsegtet. Már előre látom, hogy vita tárgya lesz közöttünk, ki olvassa el először. :D


Kevin Wilson: Életképtelenek
Egy meghökkentő dolgokat művelő performanszművész házaspár és két gyermekük életének kalandjait ígéri ez a könyv, Zsófi figyelt fel rá, de a fülszöveget elolvasva engem is nagyon érdekel. A történetből 2015-ben Nicole Kidman, Christopher Walken és Jason Bateman főszereplésével mozifilm készült, de természetesen először a könyvet olvassuk el.


Homonnay Gergely: Puszi, Erzsi!
Erzsébet Fenevadovára a facebookon figyeltem fel, és azóta nyomon követem minden megnyilvánulását, sőt a megismeréssel egyidőben tudtam meg, hogy könyv is készült Erzsi egyéniségéről és mélyen tisztelt nagyságáról. Ezt a könyvet nem fogom sokáig várakoztatni, az biztos!


Charlotte Mendelson: Törtmagyar
Igazán érdekes könyvnek ígérkezik Marina a kamaszlány története és a többi női szereplő sorsa, közös életük és beilleszkedésük egy idegen kultúrába, egy idegen országba. Nagyon kíváncsi vagyok erre a könyvre, hiszen ez a történet ott kezdődik az ajánló szerint, ahol a hazájukat elhagyók történetei véget érnek.


Sue Klebold: Napsugaram
A columbine-i gyilkos édesanyjának vallomása
Slue Klebold annak a középiskolás fiúnak az édesanyja, aki másodmagával gyilkolt 1999. április 20-án a Columbine Gimnáziumban. Ez volt az első iskolai mészárlás, amely megrendítette a világot. Előtte Sue "csak" egy átlagos kertvárosi anyuka volt, az elmúlt tizenöt évben viszont kizárólag azzal foglalkozott, hogy megértse, mi vezethetett a szörnyűséghez, választ keresett arra, hogy a családnak mekkora felelőssége volt abban, ami történt.
Ehhez a történethez sokat nem tudok hozzáfűzni, megrendítő az eset, kíváncsi vagyok, hogyan tudja ezt egy anya feldolgozni és mi játszódott le benne a tragédiát követő 16 évben, hogyan alakult az élete, miként tudott talpon maradni.


Susan Abulhawa: Hajnal a tiltott kertben
Amal, a palesztin lány története egy egész népről szól, arról, hogy lehet túlélni hatvan éven át a Palesztin–Izraeli konfliktus árnyékában. Apák és fiúk, asszonyok és lányaik, akik szeretnek és remélnek, miközben szívet tépő veszteségeket és szörnyű traumákat szenvednek el. Ki így, ki úgy éli túl a borzalmakat, de soha nem szűnnek meg vágyakozni egy jobb világ után.
A könyv a szerző első regénye, mely személyes élmények hatására született meg, bár a szereplők kitaláltak, a történelmi-politikai háttér valós eseményeken alapszik.
Megrendítő könyvnek tűnik, mindig azzal a reménnyel olvasom az ilyen témájú könyveket, hogy a végén ott vár a jó, az elindulás a jó irányba, a remény, hogy a rossz nem tart örökké.


Kepes András: Világkép
Erről a könyvről már olvashattok értékelést is (KATT IDE), de úgy gondoltam mindenképpen itt a helye ebben a felsorolásban, ugyanis szívesen hívom fel rá a figyelmeteket, én nagyon szerettem olvasni, igazán sokrétű, élménydús kötet.


Anita Diamant: A vörös sátor
Zsófi elolvasta már a könyvet, értékelését el is olvashatjátok. (KATT IDE) Természetesen én is el fogom olvasni, mert engem Zsófi teljesen meggyőzött, de mindenhol dicsérő kritikákat olvastam róla. Szerintem szuper karácsonyi ajándék lehet.


+1 ajánlat: Budai Zsanett - Tonté Barbara: Romani Gastro
Nemrég fedeztem fal a hasonló című blogot, aztán pedig a könyvesboltban kacsintgatott rám a könyv, bele is kukkantottam.  Egyből megnyert magának egyszerűségével, szépségével, különlegességével. Szívesen látnám a fa alatt. :)

Ez volt a mai ajánlónk a fa alá, remélem benneteket is elbűvöltek ezek a könyvek.

Ma a Libri Kiadó könyvei közül ajánlottunk!

Bea


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése