2015. november 23., hétfő

Vincent & Vincent: Nincs új a nap alatt

Hogyan is éli meg egy férfi? Ez egy különleges könyv. A te könyved! Miért?
Mert férfiak írták nőkről. Férfiak, akikkel már te is találkozhattál! Ezeket a történeteket az élet szülte, nem a fantázia.

Emberi érzések és kérdések, szerelemről, csalódásról, megcsalásról, lelki és testi kapcsolatokról. Néha miért megy nagyon jól a szex, néha pedig miért nem tud működni? Vincent & Vincent elbeszéléseiből kiderül, hogy milyen érzés, amikor egy férfi igazi Casanova, és milyen, amikor csak egy küszködő vesztes, egy szánalmas lúzer. Tanulságokkal és sajátos humorral teli kalandokon keresztül megtudod, hogyan is éli meg egy férfi.

Nincs új a nap alatt. Nem is foglalkoztam azzal, hogy miért ez a könyv címe, csak úgy elkezdtem olvasni.  Egyszercsak azt vettem észre, hogy egy férfi koponyájában vagyok, férfi szemmel látom a dolgokat. Néha még női énem ellenkezett, hadakozott, azt mondta, hogy ez nem is így van, nincs is igazatok fiúk, ezt nem jól gondoljátok, de aztán a két Vincent hamar legyőzte ezt a hangot: Figyelj kisanyám,  most nem arról van szó, hogy te és a női nem hogy gondolod, egyetértesz-e velünk, vagy sem, ez a mi fejünk, a mi agyunk, a mi testünk, a mi gondolataink. Ha kíváncsi vagy rá, olvasd! Így hát megadtam magam, elhelyezkedtem kényelmesen Vincent fejében és szinte egyhuzamban végigolvastam a könyvet. 
Nagyon őszinte történeteket olvastam, kezdve a középiskolai bolti lopásoktól, a kaszinóbeli kalandokig, és néha bizony csodáltam is a fiúk találékonyságát. A nők már ekkor is jelen voltak az életükben, de itt még a felelőtlen, pimasz fiatalságuk, a másféle kalandok kaptak főbb szerepet. Aztán ahogy telt az idő, a fiúk felnőttek, férfiak lettek. Beléptek életükbe a Nők, ők pedig szinte minden alkalmat kihasználtak. Szórakozást, szerelmet, szexet, szomorúságot, megbántottságot, elhagyatottságot hoztak életükbe a nők. A Nők, akik között voltak nagyon fiatalok, fiatalok és nem annyira fiatalok, voltak komoly kapcsolatok, egyéjszakás kalandok, többéjszakás kalandok, ötperces kalandok. Tabuk nélkül olvashatunk ezekről a dolgokról, ahogy azt Vincenték megélték és gondolták. És amikor ezeket a kalandozásokat olvastam, akkor az jutott eszembe, hogy ezeket a történeteket én már hallottam, ez is ismerős, azt is mintha mesélte volna valaki, és akkor megvilágosodtam, hogy a címadó gondolattal találkoztam. Nincs új a nap alatt. 
Hiszen családom férfitagjaitól, azok barátaitól és az ő ismerőseiktől nagyon sok hasonló történetet hallottam már, és be kell vallanom, hittem is, meg nem is. De most Vincent fejében csücsülve mindent elhittem, aztán eszembe jutottak a nőismerőseim által elmesélt történetek, kalandok és a saját életem kalandjai is. 
Meg is állapítottam, hogy igazából férfiak és nők nem is különböznek olyan sokban egymástól, ugyanazt keresik az életben: a szerelmet, a kalandot, stabil párkapcsolatot, családot szeretnének/szeretnénk mindannyian. Ha pedig mindez már megvan, akkor néha felelőtlenül bánunk ezzel a boldogsággal, kicsit elengedjük magunkat, mindegy, hogy férfiak vagy nők vagyunk. Előfordul, hogy ismét kalandokra vágyunk, és nem mindig a legjobb döntést hozzuk meg ezekben az esetekben.
Egyetlen dologban azért vitatkoznék Vincent & Vincent-tel: Srácok, higgyétek el, nemcsak az a három kategória létezik! 
Jól szórakoztam, miközben olvastam ezt a könyvet.
Mindent összevetve úgy gondolom néha jó lenne nekünk nőknek egy-egy napra férfivá válni, vagy belebújni egy jóképű Casanova bőrébe, hogy átéljük kalandjaikat, hódításaikat, gondjaikat.  Cserébe megajándékoznánk őket mi is egy nappal a bőrünkben, amikor kifesthetik a körmüket, átérezhetik milyen egy gyönyörű új frizurával kilépni a fodrásztól, milyen csillapíthatatlan vásárlási vágy fog el egy nőt egy turkáló előtt,  és miért tud ott órákat eltölteni, vagy éppen beülni egy kávézóba és barátnőkkel a pasikról csevegni. 
A gyerekszülésről még nem is beszéltem.:) Ezek a cserék arra is jók lennének, hogy a férfiak jobban megérthessék a nőket................................................ na jó, a nők is a férfiakat. :)


A könyvet köszönöm az Álomgyár Kiadónak!

9/10

Bea 

6 megjegyzés:

  1. Hűha! Súlyos dolgokról lehet szó ebben a könyvben. Kicsit bizonytalan vagyok abban, az én könyvem-e ez, bár kétségtelenül vonz a lehetőség, hogy belelássak egy férfi fejébe. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerintem érdemes elolvasni. Kicsit igazolt engem, hogy azért elég jól beleláttam eddig is a fejükbe. :) Jól szórakoztam, néha háborogtam, és néha csodálkoztam: ilyen van? Mintha csak egy esti borozgatás közben hallgatnád barátaidat, vagy beülhetnél egy férfi társaságba. :)

      Törlés
    2. Érdekes lehet, nem is tudom... megjegyzem azért a címet.

      Törlés
  2. Kíváncsi lennék, hogy egy férfinak hogy tetszik...

    VálaszTörlés
  3. Kedves Bea!

    Köszönjük szépen a figyelmet, és az értékelést!
    Igen, az egyedülálló nők három kategóriájáról, még nagyon sokat lehetne beszélgetni. :) Bár a vége úgy is az lenne, hogy biztosan van kivétel, csak mi azzal még nem találkoztunk! :)
    Köszönjük a bejegyzést, és a figyelmet! Nagyon sok sikert kívánunk a szuper blogotoknak!
    Üdvözlettel,
    Vincent & Vincent

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mi is nagyon szépen köszönjük a kedves szavakat! És igen, lehetne beszélgetni... :) Sok sikert kívánunk mi is és várjuk a következő könyveteket. :)

      Törlés